Rámcový program:
1)
Podmienky pre vstupe do osobitnej schémy OSS pre
slovenské spoločnosti - registrovať sa do OSS
alebo nie?, praktické rady pre registráciu – registrácia aj počas obdobia?,
povinnosť zrušenia registrácie DPH v iných štátoch po vstupe do OSS?, sklad
na území iného štátu, resp. výdajné miesto pre účely dodania tovaru zákazníkom
– otázka prevádzkarne DPH
2)
Aké dopady má prekročenie
prahovej hodnoty 10.000 eur v kalendárnom roku pri predaji tovaru na
diaľku resp. pri dodaní digitálnych služieb?
3)
Miesto dodania a osobitné miesto dodania – pri predaji tovaru na diaľku na území EU a predaji vybraných
služieb na území EU
4)
Otázka identifikácie dodávok patriacich pod
osobitnú schému OSS - ak preprava tovaru zákazníkovi začína v inom členskom štáte EU
5)
Vykazovanie konkrétnych typov dokladov
v daňovom priznaní - určenie dátumu vykazovania dodávok v daňovom
priznaní OSS, prijaté preddavky na dodanie tovaru v OSS, opravné faktúry,
vyúčtovacie faktúry a iné
6)
Ako správne vykazovať opravné doklady (dobropisy/ťachopisy)
po vstupe do OSS:
Ø uvádzanie
opravných dokladov v ktorej časti daňovom priznaní OSS
Ø daňový režim pri
tovare dodanom do 30.6.2021 (pred vstupom do OSS) a reklamovanom po
1.7.2021 – kde a ako vykazovať takéto dobropisy?
Ø daňový režim pri
tovare dodanom po 1.7.2021 (po vstupe do OSS) a reklamovanom v prvom
zdaňovacom období (t.j. dobropis vystavený od 1.7. – 30.9.2021), resp.
v nasledujúcom zdaňovacom období – kde a ako vykazovať opravné faktúry po vstupe do OSS?
Ø storno doklady a ich uvádzanie v OSS?
7)
Problematika vzniku daňovej povinnosti, určenia
základu dane (preprava, balné, poistné a iné) – dodanie
tovarov a služieb na prelome mesiacov
8)
Otázka prepočtu kurzu pre účely vyčíslenia vzniku
daňovej povinnosti pri faktúrach v cudzej mene, prepočet kurzu pri
opravných dokladoch, prepočet pre účely splatnosti dane, otázka zahrnutie kurzových rozdielov do daňových výdavkov (napr.
deň vzniku daňovej povinnosti 1.7.2021, prepočet kurzu na úhradu dane
30.9.2021), spôsob prepočtu – každú faktúru alebo súčet za zdaňovacie obdobie?
9)
Praktické informácie k prvému podaniu „formulára
daňového priznania OSS“ – upozornenie na chyby pri jeho vyplnení, termíny na
podanie daňového priznania, prepočet kurzu pre účely úhrady dane v OSS a iné
10)
Povinnosť vystavovania faktúr pre zákazníkov pri dodávkach patriacich pod OSS – pravidlá fakturácie,
odkaz na faktúre
11)
Platenie dane v OSS
– splatnosť dane, variabilný symbol, možnosť platenia dane v splátkach?
12)
Záznamová povinnosť pre OSS – špecifiká pre osobitnú schému, formát len štruktúra xml?
13)
Sankcie a riziko vylúčenia z osobitnej
schémy OSS – upozornenia pre daňové subjekty
14)
Diskusia
Dôležité informácie:
Realizácia vzdelávacieho podujatia je viazaná na aktuálnu pandemickú situáciu. Všetky obmedzenia a opatrenia, ktoré bude nevyhnutné dodržiavať v rámci konania tohto podujatia budú vychádzať z aktuálne platnej vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva SR platnej v čase konania prednášky, t.j. 6.10. 2021.
Účasť na vzdelávacom podujatí sa bude riadiť podľa aktuálnych podmienok pre konanie hromadných podujatí a protokolom „OTP“ - t.j. zúčastniť sa budú môcť výlučne osoby
• plne zaočkované
• testované s negatívnym výsledkom testu na COVID-19
PCR alebo LAMP 72 hod od odberu,
antigénový test 48 hod od odberu
• ktoré preukázateľne prekonali ochorenie COVID-19 pred nie viac ako 180 dňami.
Kontrola splnenia týchto podmienok bude realizovaná pri vstupe do hotela. Zároveň si dovoľujeme Vás požiadať o dodržiavanie maximálne možných odstupov a o prekrytie horných dýchacích ciest.
V prípade zmeny definovaných podmienok Vás budeme bezodkladne informovať.